Blogger news

Friday, January 29, 2010

Sepandai-Pandai Tupai Melompat...

"Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua". haa..itulah dia peribahasa orang-orang tua dulu. Maksudnya ialah kalau kita buat jahat, lame-lame akan diketahui orang juga. Biasa kalau aku dengar peribahasa ni bila time sekolah rendah dulu, tu pon sebab cikgu suruh buat karangan, biasanya aku akan tulis citer pasal peragut, perompak, penyamun atau sewaktu dengannya la. Huhu..tah hape2 la aku karang kat atas kertas time exam dulu.

Mesti cikgu gelihati baca karangan aku. Andai kata kertas karangan tu masih ada, akan ku tampal dkt cni. huhu..Yang sebenarnya aku nak citer kat sini ialah pasal tupai pandai melompat. Kat tepi umah aku ada la pokok rambutan yg sgt rendang. Buahnya sgt la byk, sebab tu la tupai pn byk. Pagi tadi masa mak aku tengah syok2 jemur baju kat ampaian..tak semena-menanya mak aku melatah. OpoCot Mak ngko..haha. Dia tersenyum sorang-sorang, dia ingatkan ada orang baling batu ke ape kt dia. Rupe-rupenya tupai tu riang melompat menyebabkan dia hampir nak terjatuh ke tanah. Sib baik tupai tu sempat capai mane-mane ranting yang ada..kalau jatuh, sian dia..Tentu sakitkan tupai? (mana la tau skt ke tidak..sape nak jawab, bknnya tupai baca blog aku. Nak baca pon tupai tak pandai. kekeke Smiley)

Itu la citer aku pada hari ini..Semalam aku edit blog aku pasal interface teruk sgt. aku tak pndai pilih template, akhirnya aku terpaksa padam sume dan buat semula. semalam ada gak kuar advertising dari google dan nuffnang. Before aku edit la, after that it crushed. uhu..so sad coz im take a long time to make my blog is cute and nice. but its still also not cute...

Pas aku identify problem.i knew where is my problem..that is setup at my nuffnang setting. Malam kang aku tak leh la nk mengedit or nak post entry coz tonight aku akan berlepas ke negeri sembilan darul khusus. hik hik..cam naik flight lak. Aku gi naik bas jerk..ok la, aku akan continue post entry when im free..daa..

0 comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan mesej anda di sini..

Uji kepantasan menaip